Mød underviserne
Underviserne er forskere fra Københavns Universitet, der er eksperter inden for de fagområder, masteruddannelsen dækker.
På Master i Scienceundervisning bliver du undervist af forskere fra Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet. De er hver især eksperter inden for et eller flere fra af de fagområder, uddannelsen dækker.
![]() |
Lene er ph.d. i geografi og kvalitativ forsker. Hendes primære forskningsinteresse er elevers læreprocesser og tilrettelæggelse af undervisning, særligt undersøgelsesbaseret. Hun arbejder med lærerprofessionen på både ungdoms- og videregående niveau. |
![]() |
Henriette Tolstrup Holmegaard, professor Henriettes er ph.d. i science education, og hendes forskning centrerer sig om at forstå forskellige børn og unges valgprocesser, transitioner, og møde med kulturelle praksisser i STEM-undervisning og uddannelse. Et særligt fokus er på ulighed. |
![]() |
Magdalena Kersting er forsker i naturfagsdidaktik med baggrund i fysikdidaktik og videnskabsformidling. Hun forsker i, hvordan elever forstår og oplever abstrakt naturvidenskabelig viden fx i moderne fysik. En særlig interesse er kropslig kognition og hvordan kroppen danner grundlag for tankemønstre. |
![]() |
Jesper forsker i læring, undervisning og uddannelse i naturvidenskabelige fag med fokus på fysik, og har særligt fokus på ungdomsuddannelserne og universitetet. Metodisk anvender han ofte netværksanalyse til at indfange komplekse mønstre i undervisningssituationer. |
![]() |
Mortens forskning er placeret på skæringspunktet mellem digitalisering af undervisning og læring og matematikundervisning. Han har fx arbejdet med spilbaseret læring og de digitale værktøjers rolle i matematikundervisningen. Morten er leder af Center for Digital Uddannelse, som hører under IND og DIKU. |
![]() |
Jonas Niemann, ph.d.-studerende Jonas Niemann har en kandidat i kemi, arbejdet 6 år som gymnasielærer og er nu ph.d-stipendiat. Han står også bag YouTube-kanalen Gymansiekemi. Hans forskningsinteresser er kemididaktik, samt diversitet, køn og aspiration i STEM-undervisning i gymnasiet. |