Mød MONA og panelet til debat om kompetenceorienteret undervisning
Hvordan går det med at gøre naturfagsundervisningen kompetenceorienteret? Hvad er gevinsterne og udfordringerne? Et veloplagt panel drøfter dette på BigBang-konferencen.
Tidsskriftet MONA har kompetenceorienteret undervisning som tema på BigBang-konferencen 24.-25. marts. Torsdag kl. 10-12 mødes et panel af danske forskere og praktikere for at gøre status over de seneste 20 års udvikling af kompetenceorienteret undervisning i naturfagene, og der debateres, hvordan vi fremover kan udvikle undervisningen.
Panelet består fem yderst kompetente personer som hver indleder med et lille oplæg:
- Kompetenceorientering i 20 år – er vi overhovedet kommet fremad? Jens Dolin, professor emeritus, IND, Københavns Universitet
- Hvordan evaluere kompetencer? Jan Alexis Nielsen, lektor, IND, Københavns Universitet
- Er naturfaglig kompetence målbar? Steffen Elmose, lektor, Læreruddannelsen, UCN
- Kompetenceorienteret undervisning i praksis – hvad stiller en lærer op? Christina Frausing Binau, folkeskolelærer og konsulent i Astra
- Har kompetenceorienteringen taget overhånd? Jette Reuss Schmidt, lektor, Læreruddannelsen, UCN
Herefter er der debat i panelet og med konferencedeltagerne som kan indsende kommentarer og spørgsmål.
Debatten modereres af MONA-redaktør Sebastian Horst. Læs mere om MONA på BigBang og om BigBang-konferencen.