Bæredygtighedsformidling i zoologiske haver og akvarier
I artiklen 'Operationalising Sustainability in Zoos and Aquaria' undersøger ph.d.-stipendiat Henry Evans, IND, hvordan begrebet ’bæredygtighed’ omsættes til didaktisk og pædagogisk praksis i zoologiske haver og akvarier.
Artiklen påpeger de muligheder, zoologiske haver og akvarier har for bæredygtighedsformidling, med udgangspunkt i bl.a. WAZAs bæredygtighedsstrategi frem mod 2030. Afslutningsvis diskuterer og illustrerer artiklen forskellige eksempler på bæredygtighedsundervisning ud fra skoletjenesteforløb udviklet i Københavns Zoo.
Artiklen er forfattet til det populærvidenskabelige magasin fra World Association of Zoos and Aquaria (WAZA). Magasinet henvender sig til alle med interesse for natur og naturbevaring. WAZA har over 400 medlemsinstitutioner og -organisationer, og over 700 millioner mennesker besøger zoologiske haver og akvarier årligt.
Læs hele artiklen 'Operationalising Sustainability in Zoos and Aquaria' (in English) på side 17 i tidsskriftet World Association of Zoos and Aquaria (WAZA).
Relaterede nyheder
Kontakt
Ph.d.-stipendiat Henry James Evans, Institut for Naturfagenes Didaktik