Matematik og naturfagene i Ny Nordisk Skole
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research
Standard
Matematik og naturfagene i Ny Nordisk Skole. / Horst, Sebastian; Dolin, Jens; Laursen, Kjeld Bagger; Andersen, Hanne Møller; Goldbech, Ole; Kjeldsen, Tinne Hoff.
In: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, No. 4, 2012, p. 68-84.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Matematik og naturfagene i Ny Nordisk Skole
AU - Horst, Sebastian
AU - Dolin, Jens
AU - Laursen, Kjeld Bagger
AU - Andersen, Hanne Møller
AU - Goldbech, Ole
AU - Kjeldsen, Tinne Hoff
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - Fredag d. 26. oktober 2012 havde MONA sin årlige konference med temaet “Ny Nordisk Skole – hvad er det i matematik og naturfagene?” Denne tekst er en opfølgning på konferencen sammenskrevet af seks personer der deltog som referenter eller ordstyrere i de tre workshopper som afsluttede dagen. Formålet med teksten er at give inspiration til hvordan matematik og naturfagene kan indgå i arbejdet med Ny Nordisk Skole. Teksten diskuterer hvilken mening vi kanlægge i NNS, og afsluttes med at beskrive de indsatsområder som konferencen pegede på bør vælges i forhold til matematik og naturfagene.
AB - Fredag d. 26. oktober 2012 havde MONA sin årlige konference med temaet “Ny Nordisk Skole – hvad er det i matematik og naturfagene?” Denne tekst er en opfølgning på konferencen sammenskrevet af seks personer der deltog som referenter eller ordstyrere i de tre workshopper som afsluttede dagen. Formålet med teksten er at give inspiration til hvordan matematik og naturfagene kan indgå i arbejdet med Ny Nordisk Skole. Teksten diskuterer hvilken mening vi kanlægge i NNS, og afsluttes med at beskrive de indsatsområder som konferencen pegede på bør vælges i forhold til matematik og naturfagene.
M3 - Tidsskriftartikel
SP - 68
EP - 84
JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
SN - 1604-8628
IS - 4
T2 - MONA konference 2012
Y2 - 26 October 2012
ER -
ID: 93332555