Matematikbroen: - Fra Grundskole til Gymnasium
Research output: Book/Report › Report › Communication
Standard
Matematikbroen : - Fra Grundskole til Gymnasium. / Jessen, Britta Eyrich; Holm, Christine; Winsløw, Carl.
Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen, 2017. 62 p. (IND’s Skriftserie).Research output: Book/Report › Report › Communication
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - RPRT
T1 - Matematikbroen
T2 - - Fra Grundskole til Gymnasium
AU - Jessen, Britta Eyrich
AU - Holm, Christine
AU - Winsløw, Carl
PY - 2017/4/6
Y1 - 2017/4/6
N2 - Vi præsenterer i denne rapport udvalgte metoder og resultater fra projektet Matematikbroen, som i årene 2015-2016 blev gennemført med støtte fra A.P. Møller-fonden i et samarbejde mellem Københavns Kommune, Silkeborg Kommune, Gefion Gymnasium, Silkeborg Gymnasium, Professionshøjskolen UCC, VIA University College, og Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet.Projektet sigtede på at udvikle undervisningsmateriale med tilhørende efteruddannelsesaktiviteter for folkeskolens matematiklærere, som kan bidrage til at øge indsatsen i folkeskolens ældste klasser indenfor områder af matematikfaget, som i særlig grad vurderes at skabe problemer for eleverne når de starter i 1. G - specifikt, elementær algebra (bogstavregning, ligningsløsning etc.) og simpel matematisk modellering, herunder brug af matematik i andre sammenhænge.
AB - Vi præsenterer i denne rapport udvalgte metoder og resultater fra projektet Matematikbroen, som i årene 2015-2016 blev gennemført med støtte fra A.P. Møller-fonden i et samarbejde mellem Københavns Kommune, Silkeborg Kommune, Gefion Gymnasium, Silkeborg Gymnasium, Professionshøjskolen UCC, VIA University College, og Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet.Projektet sigtede på at udvikle undervisningsmateriale med tilhørende efteruddannelsesaktiviteter for folkeskolens matematiklærere, som kan bidrage til at øge indsatsen i folkeskolens ældste klasser indenfor områder af matematikfaget, som i særlig grad vurderes at skabe problemer for eleverne når de starter i 1. G - specifikt, elementær algebra (bogstavregning, ligningsløsning etc.) og simpel matematisk modellering, herunder brug af matematik i andre sammenhænge.
M3 - Rapport
VL - 49
T3 - IND’s Skriftserie
BT - Matematikbroen
PB - Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen
ER -
ID: 178701819