Network maps of student work with physics, other sciences, and math in an integrated science course
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research
Documents
- network_maps_student
Submitted manuscript, 485 KB, PDF document
I 2004 introducerede Danmark et obligatorisk integreret naturvidenskabelige kursus det mest populære gymnasium. Et af landsdækkende kursusmål er, at eleverne skal "opnå viden om nogle af de centrale videnskabelige spørgsmål og deres sociale, etiske og historiske perspektiver". Dette skal ske gennem samarbejde mellem fagene, og involverer ofte fysik og andet videnskabeligt emne. De officielle undervisningsplaner angiver endvidere, at matematik skal bruges til analyse af data. Vi bruger netværksanalyse til at studere seks forskellige implementeringer af kurset med hensyn til strukturen af forskellige former for undervisning / læringsaktiviteter. Ved at oprette netværkskort for hver lektion viser vi at undervisnings- / læringsaktiviteterne i kurset sjældent har til formål at adressere, hvordan videnskaben kan arbejde sammen for at løse et problem, men snarere stadiger hver naturvidenskab som en særskilt og separat aktivitet med en særskilt identitet.
Translated title of the contribution | Netværkskort af studerendes arbejde med fysik andre videnskaber og matematik i Naturvidenskabeligt Grundforløb |
---|---|
Original language | English |
Article number | 1708.01389 |
Journal | arXiv.org: Physics Education |
Pages (from-to) | 1-4 |
Number of pages | 4 |
Publication status | Published - Jul 2017 |
Links
- https://arxiv.org/pdf/1708.01389
Submitted manuscript
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 186871060