Policy Aspects: How to Change Practice and in What Direction
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Standard
Policy Aspects : How to Change Practice and in What Direction. / Dolin, Jens; Bruun, Jesper; Constantinou, Costas; Dillon, Justin; Jorde, Doris; Labudde, Peter.
Transforming Assessment: Through an Interplay Between Practice, Research and Policy. ed. / Jens Dolin; Robert Evans. Vol. 4 1. ed. Springer, Cham : Springer, 2018. p. 249-278 (Contributions from Science Education Research; No. 1, Vol. 4).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Policy Aspects
T2 - How to Change Practice and in What Direction
AU - Dolin, Jens
AU - Bruun, Jesper
AU - Constantinou, Costas
AU - Dillon, Justin
AU - Jorde, Doris
AU - Labudde, Peter
PY - 2018
Y1 - 2018
N2 - ASSIST-ME-projektet har et dobbelt formål: (1) at tilvejebringe en forskningsbase om den effektive optagelse af formativ og summativ vurdering af forespørgselsbaseret, kompetenceorienteret videnskab, teknologi og matematik (STM) uddannelse og (2) at anvende Denne forskningsbase giver politikere og andre interessenter retningslinjer for at sikre, at evaluering forbedrer læring i STM-uddannelse. Dette kapitel beskriver, hvordan det andet mål, de politikorienterede aspekter, blev behandlet i ASSIST-ME. Det beskriver oprettelsen af nationale interessentpaneler (NSP) ved hjælp af social network analysis samt arbejdet og resultaterne af de nationale NSP'er. I et bredere perspektiv analyserer det, hvordan forskningsresultaterne har og kan påvirke STM-uddannelse, både uddannelsespraksis og det politiske klima og beslutninger om uddannelse. På dette tidspunkt går kapitlet ud over ASSIST-ME og trækker på andre projektoplevelser i hele Europa. Endelig fremlægges de politiske anbefalinger til transformationsprocessen baseret på ASSIST-ME-oplevelserne.
AB - ASSIST-ME-projektet har et dobbelt formål: (1) at tilvejebringe en forskningsbase om den effektive optagelse af formativ og summativ vurdering af forespørgselsbaseret, kompetenceorienteret videnskab, teknologi og matematik (STM) uddannelse og (2) at anvende Denne forskningsbase giver politikere og andre interessenter retningslinjer for at sikre, at evaluering forbedrer læring i STM-uddannelse. Dette kapitel beskriver, hvordan det andet mål, de politikorienterede aspekter, blev behandlet i ASSIST-ME. Det beskriver oprettelsen af nationale interessentpaneler (NSP) ved hjælp af social network analysis samt arbejdet og resultaterne af de nationale NSP'er. I et bredere perspektiv analyserer det, hvordan forskningsresultaterne har og kan påvirke STM-uddannelse, både uddannelsespraksis og det politiske klima og beslutninger om uddannelse. På dette tidspunkt går kapitlet ud over ASSIST-ME og trækker på andre projektoplevelser i hele Europa. Endelig fremlægges de politiske anbefalinger til transformationsprocessen baseret på ASSIST-ME-oplevelserne.
U2 - 10.1007/978-3-319-63248-3_10
DO - 10.1007/978-3-319-63248-3_10
M3 - Book chapter
VL - 4
T3 - Contributions from Science Education Research
SP - 249
EP - 278
BT - Transforming Assessment
A2 - Dolin, Jens
A2 - Evans, Robert
PB - Springer
CY - Springer, Cham
ER -
ID: 186875957