Poster session 1 Se NAT- og FARMA-adjunkternes bud på effektiv undervisning
Kom og lær om adjunkternes erfaring med mere effektive undervisningsformer på Det Naturvidenskabelige Fakultet og Det Farmaceutiske Fakultet ved Københavns Universitet: Posterne beskriver hvordan adjunkterne har udviklet et konkret stykke undervisning i retning af bedre indlæring og forståelse hos de studerende. Lige som ved sidste års session kan du forvente en rigdom af viden om mulighederne for forbedring af undervisningen ved NAT og FARMA. Denne poster session afslutter den teoretiske del af adjunktpædagogikum, KNUD, for 2006-2007.
Overskrifterne for de præsenterede posters kan ses nedenfor.
KNUD Poster session 22. august 2007
-
Studerendes indlæring og forståelse: Udbredelsen, kvaliteten, og effekten af de studerendes egne mundtlige præsentationer i undervisningen
Lotte B. Pedersen, Giuliano Matessi, Søren Kjærulf og Niels-Ulrik Frigaard, NAT - Forsøg med studenteraktiverende undervisning på et lille hold * et eksempel
Thorbjørn Joest Andersen, NAT - Undervisning og eksamen på kurset A-302 Lægemiddelmetabolisme
Christian Skonberg og Lassina Badolo, Farma - Indlæring ved gruppearbejde
Anna Cecilia Jørgensen, Petrine Wellendorph, Christian Adam Olsen og Franziska Kramer Birkved, Farma - Teaching done right? In The Game Animation Course at DIKU
Kenny Erleben, NAT - Feed-back situationen - i kurset Introduktion til universitetspædagogik
Lene Møller Madsen, NAT - Studenteraktiverende undervisning og stoftrængsel
Anna Cecilia Jørgensen, Farma - Student-activating lectures in Almen Cellebiologi: 'active thinking activities' as tool for better understanding of basic concepts
Martina Schneider, NAT - Inquiry-based learning (IBL) for Bachelor's Theses
Jakob Grue Simonsen, NAT - Studenteraktiverende undervisning
Morten Petersen, NAT - Udarbejdelse af målbeskrivelser for fysikkurser ved Niels Bohr Instituttet
Jens Paaske, NAT - Aktiver dine studerende - lad dem designe øvelsen
Lars Nybo Nielsen, NAT