Udviklingsarbejde i naturfagene
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Education
Standard
Udviklingsarbejde i naturfagene. / Horst, Sebastian.
Naturfagslærerens håndbog. ed. / Erland Andersen. 1. ed. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2009. p. 155-177.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Education
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Udviklingsarbejde i naturfagene
AU - Horst, Sebastian
PY - 2009
Y1 - 2009
N2 - Hvorfor lave udviklingsarbejde i naturfagene? Fordi det udvikler undervisningen nedefra og op, skaber engagement i lærergerningen og medvirker til, at man reflekterer over sin praksis. Dette kapitel formidler erfaringer og eksempler til inspiration for skoler og lærere i udviklingsarbejdet med naturfagene. Baggrunden er erfaringerne gjort under udviklingsarbejdet Naturfagslærere i samarbejde under Undervisningsministeriets udviklingsprogram En skole i bevægelse. Kapitlet giver råd til hvordan man kommer i gang, hvilken planlægning der er helt nødvendigt, samt ideer til temaer for udviklingsarbejdet, fx fagteam, lokale læseplaner eller tværfaglige undervisningsforløb. Det beskrives også hvilke barrierer man typisk kan opleve, samt de udfordringer der er ved at gå fra et projektforløb til en ændret praksis.
AB - Hvorfor lave udviklingsarbejde i naturfagene? Fordi det udvikler undervisningen nedefra og op, skaber engagement i lærergerningen og medvirker til, at man reflekterer over sin praksis. Dette kapitel formidler erfaringer og eksempler til inspiration for skoler og lærere i udviklingsarbejdet med naturfagene. Baggrunden er erfaringerne gjort under udviklingsarbejdet Naturfagslærere i samarbejde under Undervisningsministeriets udviklingsprogram En skole i bevægelse. Kapitlet giver råd til hvordan man kommer i gang, hvilken planlægning der er helt nødvendigt, samt ideer til temaer for udviklingsarbejdet, fx fagteam, lokale læseplaner eller tværfaglige undervisningsforløb. Det beskrives også hvilke barrierer man typisk kan opleve, samt de udfordringer der er ved at gå fra et projektforløb til en ændret praksis.
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-7281-466-7
SP - 155
EP - 177
BT - Naturfagslærerens håndbog
A2 - Andersen, Erland
PB - Dafolo Forlag A/S
CY - Frederikshavn
ER -
ID: 19096609