Hvilken faglighed møder vi de nye studerende med? - analyse af introforløb på naturvidenskabelige uddannelser
Ved Morten Misfeldt, Institut for didaktik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet
Hvorfor virker introforløb ikke altid efter hensigten? Hvordan kan det være at studerende ikke altid er begejstrede over pædagogisk velreflekterede introforløb? Og hvilke overvejelser er det godt at gøre sig, når man skal tage vel imod de nye studerende? Introforløb er mange ting, og det er ikke altid forudsigeligt, hvad der virker.
Morten Misfeldt vil præsentere resultater fra et forskningsprojekt om studerendes møde med universitetsuddannelser med et naturfagligt indhold. På seminaret vil Morten Misfeldt lægge op til en fælles diskussion af introkurser, og hvad det betyder, at der er forskellige fagligheder i spil i kurserne.
Seminaret vil særlig rette sig mod undervisere, studieplanlæggere, studievejledere og ledere på naturfaglige universitetsuddannelser.