Jonas Niemann
Ph.d. stipendiat
Institut for Naturfagenes Didaktik
Universitetsparken 5, 2100 København Ø
Uddannet kemiker med speciale i naturfagsdidaktik, der efter 6 år som gymnasielærer i kemi, er vendt tilbage til Institut for Naturfagenes Didaktik.
Udover min undervisnings- og forskningsaktivitet står jeg også bag YouTube-kanalen Gymnasiekemi.
Projekter
GATE - Gender Aware Teaching for Equity in Science and Engineering
2022-2026
Støttet af Poul Due Jensen Fond
Ph.D. stipendiat
Serie af undervisningsvideoer i kemi A
2022-2025
Støttet af Novo Nordisk Fonden
Projektleder
IUPAC Chemistry Teacher Survey
2023-2025
Støttet af IUPAC Committee on Chemical Education
Landekoordinator for Danmark
Primære forskningsområder
- Kemididaktik (og naturfagsdidaktik generelt)
- Equity og køn i naturvidenskabelig undervisning
- Naturvidenskab i gymnasiet
- Uddannelsesvalg og aspiration i naturvidenskab
Undervisnings- og vejledningsområder
- Kemiske undervisningsforsøg, Kandidatkursus 2023-2024
- Fagdidaktik i kemi, Teoretisk pædagogikum 2023
- Deltagerforudsætninger og læringskultur, Master i scienceundervisning 2024
Vejledning
- Speciale: The academic interplay between chemistry and mathematics at upper secondary level in interdisciplinary projects, Jesper Lindblad. Medvejleder 2023
- Bachelorprojekt: Laboratoriearbejde, Julie Seim. Medvejleder 2024
ID: 135845577
Flest downloads
-
26
downloads
GENDER EQUITY IN CHEMISTRY & TECHNOLOGY
Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
11
downloads
Differences of Disciplinary Identities of Upper Secondary School Students
Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet