Plakat: Er STEM for sådan en som mig?

I de tidlige år bygger børn grundstenene for en science-identitet, der hele tiden forhandles løbende både i og uden for undervisning. Men mellem tidlig barndom og endt uddannelse mødes mange børn og unge af barrierer og eksklusionsmekanismer, der udfordrer muligheden for at bygge en science identitet – og dermed muligheden for at se sig selv, som en, der hører til i STEM-fagene.  

I denne plakat viser vi, hvordan normer og praksisser i og omkring undervisningen spiller sammen med muligheder for at se sig selv i STEM. 

Plakat
Plakaten er baseret på forskning fra forskningsgruppen "Identitet og diversitet i STEM-uddannelserne". Grafik: Magnus Boye

Du kan downloade plakaten her i to forskellige størrelser.

Plakat i A0

Plakat 140x100

Licens

Plakaten er fri at bruge under CC BY-NC-ND-licensen. Du er velkommen til at printe og genbruge plakaten, så længe du bruger den uændret og i sin helhed. Du må ikke sælge plakaten, bruge tekst eller grafik for sig eller fjerne kreditering. Hvis du er i tvivl, om du må bruge plakaten til dit formål, kan du skrive til Magnus Boye