Plakat: Er STEM for sådan en som mig?
I de tidlige år bygger børn grundstenene for en science-identitet, der hele tiden forhandles løbende både i og uden for undervisning. Men mellem tidlig barndom og endt uddannelse mødes mange børn og unge af barrierer og eksklusionsmekanismer, der udfordrer muligheden for at bygge en science identitet – og dermed muligheden for at se sig selv, som en, der hører til i STEM-fagene.
I denne plakat viser vi, hvordan normer og praksisser i og omkring undervisningen spiller sammen med muligheder for at se sig selv i STEM.
Du kan downloade plakaten her i to forskellige størrelser.
Licens
Plakaten er fri at bruge under CC BY-NC-ND-licensen. Du er velkommen til at printe og genbruge plakaten, så længe du bruger den uændret og i sin helhed. Du må ikke sælge plakaten, bruge tekst eller grafik for sig eller fjerne kreditering. Hvis du er i tvivl, om du må bruge plakaten til dit formål, kan du skrive til Magnus Boye.