Katia Bill Nielsen
Postdoc
Institut for Naturfagenes Didaktik
Universitetsparken 5, 2100 København Ø
Medlem af:
- 2024
- Udgivet
Coherence in courses taught by multiple teachers
Nielsen, Katia Bill, 3 jan. 2024, Improving University Science Teaching and Learning - Pedagogical Projects 2023. 1 udg. Copenhagen, Bind 19. s. 106-118 13 s. (Improving University Science Teaching and Learning; Nr. 1, Bind 19).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
- E-pub ahead of print
Choices and Wayfaring in Higher Education: Bachelor students’ movements between individual perspectives and institutional constraints
Nielsen, Katia Bill & Ulriksen, Lars, 2024, (E-pub ahead of print) I: Studies in Higher Education. 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Choosing (not) to be a chemistry teacher: Students’ negotiations of science identities at a research-intensive university
Nielsen, Katia Bill & Madsen, Lene Møller, 2024, I: European Educational Research Journal. 23, 4, s. 544-460 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2023
- Udgivet
Following rhythms and changing pace: Students’ strategies in relation to time in higher education
Nielsen, Katia Bill & Ulriksen, Lars, 2023, I: Teaching in Higher Education. 28, 8, s. 1903–1917 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Hvem er museet (ikke) for?
Nielsen, Katia Bill, 2023, Fremtidens Museum: Teknologi, samfund og bæredygtig dannelse. Jensen, J. T., Aggerbeck, M., Bjerregaard, P. & Præstholm, B. (red.). Helsingør, s. 58-65 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Udgivet
Not quite the ideal student: mature students’ experiences of higher education
Gregersen, Andrea Fransiska Møller & Nielsen, Katia Bill, 2023, I: International Studies in Sociology of Education. 32, 1, s. 76–95Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
‘You have to ask the right questions': a spatial analysis of the sense of belonging within higher education computer science
Holmegaard, Henriette Tolstrup, Madsen, Lene Møller & Nielsen, Katia Bill, 2023, I: European Journal of Engineering Education. 48, 6, s. 1037-1050 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
- 2021
- Udgivet
Kønnede udfordringer i folkeskolen: Hvordan kønsforskningen kan bidrage til videre analyser
Nielsen, Katia Bill & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2021, I: MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2021, 1, s. 102-106 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat › Forskning
- Udgivet
Science Students’ Choices in Higher Education: The Construction of Desirable and Legitimate Paths and Futures
Nielsen, Katia Bill, 2021, Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen. 198 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
ID: 186176372
Flest downloads
-
63
downloads
Kønnede udfordringer i folkeskolen: Hvordan kønsforskningen kan bidrage til videre analyser
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat › Forskning
Udgivet -
56
downloads
Art-based Methods and Signs of Science Capital: Approaching Young Children’s Experiences and Relation to Science
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
37
downloads
Tiden går så hurtigt: Studielivets tid og rytmer
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet