Marie Ryberg
Adjunkt
Institut for Naturfagenes Didaktik
Jagtvej 155A
2200 København N
- 2024
- Under udarbejdelse
Striving to learn to do good science in the laboratory
Agustian, Hendra Y., Gammelgaard, Bente, Rangkuti, Muhammad Aswin & Ryberg, Marie L., mar. 2024, (Under udarbejdelse) I: Science Education.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Afsendt
Engagementssociologien i uddannelsesstudier: En pragmatisk tilgang til læring, magt og de professionelles rolle
Hjerrild Carlsen, M., Ryberg, Marie L. & Hansen, M. P., 2024, (Afsendt) I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Afsendt
Forskningsbaseret undervisning og tvivlens goder
Ryberg, Marie L., 2024, (Afsendt) I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Integration af forskning og undervisning: En guide når du planlægger et kursus
Ryberg, Marie L. & Christiansen, Frederik Voetmann , 2024, Department of Science Education, Faculty of Science, University of Copenhagen. 17 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Kompendium/lecture notes › Undervisning
- Accepteret/In press
Re-inventing research-based teaching in a time of performance governance: Examining the premises for linking research and teaching in Danish higher education since the 1990s
Ryberg, Marie L., 2024, (Accepteret/In press).Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
- 2023
- Udgivet
Integrating research in teaching in a time of performance governance: Dilemmas of assessment of research-based teaching through the lens of Thévenot’s pragmatic sociology
Ryberg, Marie L., 2023.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Intrinsically Disordered Proteins as an Instrument for Research-Integrating Teaching
Skriver, K., Sjørup, S. A., Langkilde, A. E., Balouka, E., Christensen, C. S., Carbel, K., Decker, J. N. V., Essenbæk, D. N., Gräf, J. F., Jessen, C. H., Kristensen, P., Merrild, C., Mortensen, T. S., Nalepa, I. F., Nordsteen, B. W., Svoren, S. K., van Hall, M., Weicher, J., Wind, M. L., Zhang, D. & 8 flere, , 2023, I: The Biophysicist. 4 , 2, s. 1-7 7 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Benefit of the Doubt: Rethinking critique in/of scientific knowledge
Ryberg, Marie L., 2023, I: STS Encounters - DASTS working paper series. 15, 2, 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Spatial Dimension of Practical Work: Mechanisms of Exclusion in Fieldwork and Lab-based teaching in Higher Education
Malm, Rie Hjørnegaard & Ryberg, Marie L., 2023. 3 s.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Tvivlens goder: Hvordan sætter man rammen for den gode tvivl i forskningsbaseret undervisning?
Ryberg, Marie L., 2023. 2 s.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
ID: 252285296
Flest downloads
-
54
downloads
Intrinsically Disordered Proteins as an Instrument for Research-Integrating Teaching
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
17
downloads
Tvivlens goder: Hvordan sætter man rammen for den gode tvivl i forskningsbaseret undervisning?
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
11
downloads
The Benefit of the Doubt: Rethinking critique in/of scientific knowledge
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet