Seminar 10.09.2024 Video: Se DidMat-seminar om fremtiden for ATD Yves Chevallard ved University of Aix-Marseilles giver det afsluttende oplæg på dette seminar om fremtiden for Anthropological Theory of Didactics (ATD).
Research 25.04.2024 New PhD bridges gap for future teachers between university and high school math There is a need for a better link between the theoretics of university mathematics and the practical mathematics teaching of secondary school if teachers are not to lose the broader perspective.
Forskning 21.08.2023 Fire universiteter vil finde fælles standard for at uddanne matematiklærere Fire europæiske universiteter vil lave fælles test af den viden, matematiklærere på gymnasialt niveau har. Samarbejdet kan på sigt blive fundamentet til fælles, forskningsbaserede undervisningsaktiviteter.
Research 03.07.2023 Carl Winsløw is at the helm of CERME: We must handle our growing pains For the 13th time, leading European researchers in didactics of mathematics will gather at the CERME congress.
Forskning 30.06.2023 Carl Winsløw er i front for CERME: Vi skal håndtere vores vokseværk For 13. gang samles førende europæiske forskere i matematikdidaktik til konferencen CERME.
Research 26.01.2023 New research monograph: Not everyone can learn maths the same way An international collection of new research focuses on how to address the major gateway of many technical educations – mathematics.
Forskning 26.01.2023 Ny monografi: Ikke alle kan lære matematik på samme måde Matematik er en af de store adgangsbarriere for mange tekniske uddannelser. Der er brug for løsninger, der er specifikke for den enkelte uddannelse, siger professor.
Forskning 17.01.2023 Derya så 1.g'ere snuble i matematik. Nu vil hun bygge en bedre bro til grundskolen Med lektionsstudier som metode vil ph.d.-studerende Derya Diana Cosan skabe samarbejde mellem lærere i grundskole og gymnasiet.
Forskning 29.11.2022 Fra solomission til kollektiv indsats: Lektionsstudier giver fælles sprog Danske forskere har for første gang systematisk afprøvet lektionsstudier på gymnasialt niveau. Forandringen er langsom, men resultaterne er lovende, fortæller forsker.