Baggrundsanalyse af evalueringstilgange i naturfagene i grundskolen
Som et led i regeringens nationale naturvidenskabsstrategi blev der i 2019 nedsat en arbejdsgruppe som skulle udarbejde nye typer af evalueringsværktøjer i folkeskolen. Der er fra Børne– og Undervisningsministeriet formuleret et behov for at få udviklet evalueringsværktøjer, der både kan evaluere eleverne tilfredsstillende, understøtte lærernes tilrettelæggelse af undervisningen og vidensdeling mellem lærerne på tværs af årgange og trin mm.
Naturfagenes evaluerings- og udviklingscenter (NEUC) fik i 2019 i opdrag at udarbejde en baggrundsanalyse til forsøg med nyt evalueringsværktøj i naturfag i folkeskolen.
Formål med baggrundsanalysen
Formålet med baggrundsanalysen var at kvalificere arbejdsgruppens arbejde.
Projektholder
Børne- og undervisingsministeriet. Styrelsen for kvalitet og undervisning (STUK).
Projektgruppe
Jan Sølberg (IND)
Sara Tougaard (IND)
Bella Marckmann (astra)
Projektperiode
2019