Emilie Gertz

Emilie Gertz

Ph.d.-stipendiat


Udgivelsesår:
  1. 2024
  2. Udgivet

    Transition into upper secondary science and mathematics as a young Muslim woman with immigrant background

    Gertz, Emilie, 17 mar. 2024, s. 190. 1 s.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

  3. E-pub ahead of print

    “It’s Not Like I Go Oh That’s Really Exciting” – A Qualitative Study of Upper Secondary School Students’ Identity Negotiations in Physics

    Gertz, Emilie, Madsen, Lene Møller & Holmegaard, Henriette Tolstrup, 2024, (E-pub ahead of print) I: International Journal of Science and Mathematics Education.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. 2023
  5. Udgivet

    Identity, choice, and the future – Young women’s narratives in post-compulsory science and mathematics

    Gertz, Emilie, 3 jul. 2023, s. 1. 5 s.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Exploring math-identities of successful young women in post-compulsory mathematics

    Gertz, Emilie, 2023. 12 s.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    FIXATED ON EXACTNESS - IDENTITY NARRATIVES OF YOUNG WOMEN IN POST-COMPULSORY PHYSICS

    Gertz, Emilie, 2023. 3 s.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

  8. 2022
  9. Udgivet
  10. 2020
  11. Udgivet

    Algorismus i Hauksbók: Hvordan de hindu-arabiske tal blev introduceret i Island

    Gertz, Emilie, Danielsen, K. & Sørensen, Henrik Kragh, 2020, 1 udg. 84 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningfagfællebedømt

  12. 2018
  13. Descartes - broen mellem geometri og algebra

    Danielsen, K. & Gertz, Emilie, 2018, I: LMFK-Bladet. 2018, 4, s. 12-16

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  14. Udgivet

    Facilitating source-centered history of mathematics: Developing Materials for Danish Upper Secondary Mathematics Education

    Danielsen, K., Gertz, Emilie & Sørensen, Henrik Kragh, 2018, Mathematics, Education and History: Towards a Harmonious Partnership. Clark, K. M., Kjeldesen, T. H., Schorcht, S. & Tzanakis, C. (red.). Springer, s. 85-100 16 s. (ICME-13 Monographs).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

ID: 283334865