Aktiviteter GATE

Lene Møller Madsen, Professor

2024

NARST 2024 - Constructing a spatial sense of belonging within Higher Education Computer Science

2023

Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik, Umeå University - GATE Gender Aware Teaching for Equity

International Day of Women and Girls in Science Symposium - Science for all? Perspectives from Science Education research

2022

GATE opstartskonference

Henriette Tolstrup Holmegaard, Professor og forskningsgruppeleder

2024

NARST 2024 - Constructing a spatial sense of belonging within Higher Education Computer Science

Podcast: Verden forsøgt forklaret

Årsmøde for Danmarks teknologiske alliance - Hvordan kan rollemodeller motivere børn og unge til at vælge STEM?

Seminar: Hvad har køn med STEM at gøre?

DTU - Am I a STEM–person? A presentation on choosing and constructing a sense of belonging within STEM

Seminar:  Rollemodeller, valg og identitetsforhandlinger

2023

Årskursus LMFK 2023 - Hvorfor er køn relevant for undervisere i kemi, fysik og matematik?

Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik, Umeå University - GATE Gender Aware Teaching for Equity

International Day of Women and Girls in Science Symposium - Science for all? Perspectives from Science Education research

2022

Naturvidenskabernes hus - Diversitet og køn i girl's day in science

GATE opstartskonference

ASTRA - Hvem har adgang til teknik og naturvidenskab?

Folkemødet 2022 - Flere kvinder i STEM: Er rollemodeller vejen frem?

Gry Ellegaard Thorsen, Postdoc

2023

Naturvidenskabernes Hus - Diversitet og køn i uddannelse

Gendered Learning Environments: Constitution of the Celebrated Student in the STEM Classroom

The science classroom as a gendered space and the consequences for learning science

2022

Naturvidenskabernes hus - Diversitet og køn i girl's day in science

ASTRA - Hvem har adgang til teknik og naturvidenskab?

Jonas Niemann, ph.d.-studerende

2024

Oplæg: Hvordan eleverne opfatter kemi

Oplæg: Kemi, uddannelse og karriererEarly College Alliance Eastern Michigan University, USA

Oplæg: Elevøvelser med et didaktisk blik, Undervisningsministeriet (Ministeriet for Børn og Undervisning), Danmark

2023

Årskursus LMFK 2023 - Hvorfor er køn relevant for undervisere i kemi, fysik og matematik?

SAMUN-projekt - Deltagerforudsætninger i gymnasiet

TV2 Syd - Vil lokke flere kvinder ind i naturfag 

ESERA 2023: Connecting Science Education with Cultural Heritage - Differences of Disciplinary Identities of Upper Secondary School Students

ESERA Summer School 2023 - GENDER EQUITY IN CHEMISTRY & TECHNOLOGY

Morten Stummann, Ph.d.-studerende

2022

Gender in Natural Science, Technology, and Mathematics

Emilie Gertz, ph.d.-studerende

2023

Imperial College London - Young women's experiences with physics - Preliminary findings from a qualitative longitudinal identity study in Danish upper secondary school

Årskursus LMFK 2023 - Hvorfor er køn relevant for undervisere i kemi, fysik og matematik?

Naturvidenskabernes Hus - Diversitet og køn i uddannelse