Læreres praksis i en målstyret Folkeskole: Formativ evaluering i biologiundervisning

Ph.d.-projekt

Målstyring, kompetencer og formativ evaluering er blevet centrale begreber i Folkeskolen. Projektet vil afdække biologilæreres tilgange til og udfordringer med disse aspekter. Derudover undersøger projektet, i hvilket omfang og hvordan lokale teamsamarbejder kan kvalificere biologi-læreres formative evalueringspraksis. Formålet er at skabe viden om læreres praksis, samt hvordan de kan støttes i arbejdet med målstyring med fokus på formativ evaluering af kompetencer.


Samarbejdspartnere

Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole

Projektleder

Ph.d.-studerende Sofie Tidemand


Vejledere

Hovedvejleder: Lektor Jan Alexis Nielsen, IND

Bivejleder: Adjunkt Seth Chaiklin, Københavns Professionshøjskole


Projektperiode

01.01.2017 – 31.07.2023