Læreres praksis i en målstyret Folkeskole: Formativ evaluering i biologiundervisning
Ph.d.-projekt
Målstyring, kompetencer og formativ evaluering er blevet centrale begreber i Folkeskolen. Projektet vil afdække biologilæreres tilgange til og udfordringer med disse aspekter. Derudover undersøger projektet, i hvilket omfang og hvordan lokale teamsamarbejder kan kvalificere biologi-læreres formative evalueringspraksis. Formålet er at skabe viden om læreres praksis, samt hvordan de kan støttes i arbejdet med målstyring med fokus på formativ evaluering af kompetencer.
Samarbejdspartnere
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole
Projektleder
Ph.d.-studerende Sofie Tidemand
Vejledere
Hovedvejleder: Lektor Jan Alexis Nielsen, IND
Bivejleder: Adjunkt Seth Chaiklin, Københavns Professionshøjskole
Projektperiode
01.01.2017 – 31.07.2023