Studieintroduktion Model 2012
Det Naturvidenskabelige Fakultet gennemfører et tre årigt udviklingsprojekt omkring første studieår på bacheloruddannelserne ved SCIENCE. Visionen er at udvikle og implementere en samlet satsning på hele fakultetet, der skaber de bedst mulige rammer for:
- Den enkelte studerendes overgang fra ungdomsuddannelse til bacheloruddannelse ved SCIENCE
- Studiemiljø og undervisning på første studieår
Projektet er sat i værk af NFLT (Det Naturvidenskabelige Fakultets Ledelsesteam) i marts 2011, og er forankret med projektledelse i Studenterservice.
Prodekan Henrik Busch er formand for styregruppen for Studieintroduktion Model 2012 og Karen Myhre Jensen er projektleder hos Studenterservice.
Læs mere om projektet, dets baggrund, organisering, vidensgrundlag og inititativer på hjemmesiden under SCIENCE:
- Studieintroduktion Model 2012 - https://www.science.ku.dk/si2012/
Projektperiode
Projektet gennemføres i perioden 2011 til 2014 med implementering af de første tiltag fra sommeren 2012.
Medvirkende fra IND
- Jens Dolin er medlem af projektets styregruppe
Styregruppen koordinerer arbejdet i projektet og afrapporterer til NFLT.
Der er etableret 3 projektteams, som leverer faglige input og forslag til indsatsområder til styregruppen.
- Henriette T. Holmegaard er teamleder i team 1 - Hvorfor vælge SCIENCE på KU?
- Christine Holm er teamleder i Team 2 - Velkommen til SCIENCE
- Lars Ulriksen er teamleder i team 2 - Et helstøbt første studieår
Notater fra projektet
I forbindelse med fase 2 i projektet er der udarbejdet to baggrundsnotater som giver overblik over vidensindsamlingen indenfor projektet fokusområder:
- Overblik over forskningen i rekrutterings- og vejledningsinitiativer,
Henriette Tolstrup Holmegaard mfl., oktober 2011 - Læringsudbytte, frafald og fastholdelse på naturvidenskab,
Lars Ulriksen mfl., oktober 2011
Notater fra projektet
Baggrundsnotater med vidensindsamling ifbm. fase 2:
Overblik over forskningen i rekrutterings- og vejlednings-initiativer (pdf),
Henriette T. Holmegaard mfl., okt. 2011
Læringsudbytte, frafald og fastholdelse på naturvidenskab (pdf),
Lars Ulriksen mfl., okt. 2011