En kropslig tilgang til STEM Nr. 125, Mette Elsnab Olesen, 2024. Speciale - Kandidat i STEM-undervisning
Faglig læsning af multimodale tekster i biologi Nr. 124, Astrid Junker Andersen og Ditte Zimmermann Bramow, 2024. Masterafhandling - Master i scienceundervisning
ChatGPT som formativ feedbackgiver på gymnasieelevers design af biologieksperimenter Nr. 122, Anne Sofie Berendt, 2024. Masterafhandling - Master i scienceundervisning
Anvendelse af ChatGPT3.5 i gymnasiet - Et casestudie i biologi og kemi Nr. 123, Christian Gothard Rix, Jacob Broe & Mads Kiilerich Kirdan, 2024. Masterafhandling - Master i scienceundervisning
Modellering som bro mellem teoretisk viden og praktisk laboratoriearbejde Nr. 121, Anne Jensen & Charlotte Puge, 2024. Masterafhandling - Master i scienceundervisning
Med kroppen ind i fysikken Nr. 120, Pelle Bøgild, 2024. Masterafhandling - Master i scienceundervisning
Inquiry of the Past and Reflection on the Present Nr. 119, Nynne Milthers & Amanda Wedderkopp, 2024, Speciale - Matematik and didaktik.
Undersøgelsesbaseret undervisning i Pascals trekant Nr. 117, Milla Mandrup Fogt, 2024, bachelor - Matematik
Muligheder og udfordringer ved STEM-undervisning Nr. 116, Emilie Skaarup Bruhn, 2024, Speciale - Fysik.
’KLIMA HISTORIER’ The Art Of Imagining A Green Future Nr 115, Julie Sloth Bjerrum, 2024. Speciale - Climate Change.
The ice algae Ancylonema as icebreakers Nr. 114, Caroline Woergaard Gram & Dan Johan Kristensen, 2023, Speciale - Biologi
Stopmotion som redskab for konceptuel læring Nr 113, Hans Lindebjerg Legard, 2023, Masterafhandling - Master i scienceundervisning
Independence in Secondary Probability and Statistics: Analysis and Task Design Nr. 112. Jonas Uglebjerg, 2023, Speciale - Matematik.
Machine Learning i gymnasiet Nr. 111. Metine Rahbek Tarp & Nicolaj Pape Frantzen, 2023. Bachelorprojekt - Matematik
Danish upper secondary students’ apprehensions of the equal sign Nr. 110. Aurora Olden Aglen, 2023. Speciale - Matematik.
Grundskoleelevers oplevelse af SSI-undervisning i en STEM-kontekst. Nr. 109. Anja R. Lauridsen & Jonas T. Jensen, 2022. Speciale - Kandidat i STEM-undervisning.
Implementering af STEM i grundskolen Nr. 108. Marie-Louise Krarup et al., 2022. Speciale - Kandidat i STEM-undervisning.
Stem som interdisciplinær undervisningsform Nr. 107. Hans-Christian Borggreen Keller, 2022. Speciale - Kandidat i STEM-undervisning.
Åben Skole som indgang til tværfagligt samarbejde Nr. 106. Simon Funch, 2022. Speciale - Kandidat i STEM-undervisning.
Formativt potentiale og udbytte i Structured Assessment Dialogue Nr. 103. Kasper Rytter Falster Dethlefsen, 2021. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
A Diagnostic Test for Danish Middle School Arithmetics Nr. 102. Derya Diana Cosan, 2021. Speciale - Matematik.
Probability, Combinatorics, and Lesson Study in Danish High School Nr. 101. Claus Axel Frimann Kristinson Bang, 2021. Speciale - Matematik.
Bingo-plader i kemiundervisningen – en metode til styrkelse af den faglige samtale? Nr. 100. Iben Vernegren Christensen, 2021. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Er der nogen, som har spurgt en fysiklærer? Nr. 99. Bente Guldbrandsen, 2021. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Peer feedback: Fra modstand til mestring? Nr. 98. Søren Bystrup Jacobsen, 2021. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Styrkelse af motivation gennem Webinar og Green Screen Nr. 97. Maibritt Oksen og Morten K. Hegelund, 2021. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Kan man hjælpe elevers forståelse af naturvidenskab ved at lade dem formulere sig om et naturvidenskabeligt emne i et andet fag? Nr. 96. Lone Brun Jakobsen, 2021. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
“Super Yeast” - The motivational potential of an inquiry-based experimental exercise Nr. 95. Caroline Woergaard Gram, 2021. Bachelorprojekt, biologi.
Bilingual student performance in the context of probability and statistics teaching in Danish High schools Nr. 94. Mie Haumann Petersen, 2020. Specialerapport, matematik.
Effekten og brugen af narrative læringsspil og simuleringer i gymnasiet Nr. 93. Jesper Hansen, 2020. Specialerapport, fysikdidaktik.
Study and Research Paths in Discrete Mathematics Nr. 92. Mette Jensen, 2020. Specialerapport, matematik.
How Do Different Framings Of Climate Change Affect Pro-environmental Behaviour? Nr. 91. Henry James Evans, 2020. Speciale - Climate Change.
Trigonometry in upper secondary school context: identities and functions Nr. 90. Maria Anagnostou, 2020. Specialerapport, matematik.
Using virtual experiments as a preparation for large scale facility experiments Nr. 89. Julie Hougaard Overgaard, 2020. Specialerapport, fysik.
Assessing Student Conceptions with Network Theory Nr. 88. Karen A. Voigt, 2020. Bachelorprojekt, fysik.
Formativ evaluering og faglige samspil i almen studieforberedelse Nr. 87. Jesper Jul Jensen, 2020. Specialerapport, fysik.
An Inquiry Based Introduction to Binomial Distributions Nr. 86. Vibeke Ankjer Vestermarken, 2019. Specialerapport, matematik.
Undersøgelsesbaseret undervisning i idrætsundervisningen på gymnasieskolen Nr. 85. Casper Frandsen, 2019. Specialerapport, humanistisk-samfundsvidenskabelig idrætsvidenskab.
Important prerequisites to understanding the definition of limit Nr. 83. Freja Elbro, 2019. Specialerapport, matematik.
Undersøgelses baseret naturfagsundervisning og science writing heuristic Nr. 82. Thomas Mellergaard Amby, 2019. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Dannelse i Fysik C Nr. 81. Morten Terp Randrup, 2019. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Medborgerskab i naturfagsundervisningen på KBHSYD Nr. 80. Trine Jørgensen, 2019. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Diskursanalyse af litteraturen og hos lærer i forbindelse med brugen af eksterne læringsmiljø, med en underviser tilknyttet Nr. 79. Yvonne Herguth Nygaard, 2019. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Engineering i naturen og på naturskolen Nr. 78. Niels Jacob Jensen, 2019. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Autobiographical narratives with focus on science Nr. 77. Kirsi Inkeri Pakkanen, 2019. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Feedbackformater på Mulernes Legatskole Nr. 76. Lars Hansen & Lisbeth Birch Jensen, 2019. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Teaching the Formula of Centripetal Acceleration Nr. 73. Simon Arent Vedel, 2019. Specialerapport, Fysik.
Physical Activity in the PULSE Exhibit Nr. 72. Anders Kolding og Jonas Jørgensen, 2019. Specialerapport, biologi.
The Construction of Scientific Method Nr. 68. Mathilde Lærke Chrøis, april 2017. Specialerapport. Biologi.
The status and potentials of citizen science: A mixed-method evaluation of the Danish citizen science landscape Nr. 67. Christian Peter Stolt, august 2018. Specialerapport.
Laboratorieforsøgs betydning for elevers læring, set gennem lærernes briller Nr. 66. af Martin Mejlhede Jensen, 2018. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Projekt kollegasparring på Ribe Katedralskole Nr. 65. Annemette Vestergaard Witt & Tanja Skrydstrup Kjær, 2018. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Den lille ingeniør - Motivation i Praktisk arbejdsfællesskab Nr. 64. Jan Boddum Larsen, 2018. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Klasserumsledelse i naturvidenskabelige fag Nr. 63. Jesper Melchjorsen & Pia Møller Jensen, 2018. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Integreret naturfag i Danmark? Nr. 62. Christina Frausing Binau & Dorte Salomonsen, 2018. Masterafhandling - Master i scienceundervisning.
Student Difficulties concerning linear functions and linear models Nr. 61. Adonis Anthony Barbaso, marts 2018. Specialerapport.
How many people have ever lived? A study and research path Nr. 60. Lasse Damgaard Christensen, marts 2018. Specialerapport
Situations for modelling Fermi Problems with multivariate functions Nr. 59. Niels Andreas Hvitved, august 2017. Specialerapport
Modeling and Measuring Teachers’ praxeologies for teaching Mathematics Nr. 57. Sara Lehné, august 2017. Specialerapport. Matematik.
Interdisciplinarity in the Basic Science Course Nr. 58. Ida Viola Kalmark Andersen, august 2017. Specialerapport, Fysik.
Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning på GUX-Nuuk Nr. 56. Linn Damsgaard & Lauge Bjørnskov Madsen, juni 2017. Speciale. Biologi og geografi.
Feedback er noget vi giver til hinanden Nr. 55. Laura Mark Jensen, april 2017. Bachelorprojekt. Biologi.
Becoming a Chemist - First Year at University Nr. 54. Jonas Niemann, september 2016. Specialerapport. Kemi.
Teaching infinitesimal calculus in high school Nr. 53. Mikkel Mathias Lindahl and Jonas Kyhnæb, august 2016. Specialerapport. Matematik.
Logical Aspects of Equations and Equation Solving Nr. 52. Tanja Rosenberg Nielsen, september 2016. Specialerapport. Matematik.
A Study on Teacher Knowledge Employing Hypothetical Teacher Tasks Nr. 51. Camilla Margrethe Mattsson, september 2016. Specialerapport. Matematik.
The Themes of Trigonometry and Power Functions in Relation to the CAS Tool GeoGebra Nr. 50. Anne Kathrine Wellendorf Knudsen og Line Steckhahn Sørensen, september 2016. Specialerapport. Matematik.
Gymnasieelevers og Lærerstuderendes Viden Om Rationale Tal Nr. 49. Maria Hørlyk Møller Kongshavn, juli 2016. Specialerapport. Matematik.
Pattern Analysis as Entrance to Algebraic Proof Situations at C-level Nr. 48. Aske Henriksen, maj 2016. Specialerapport. Matematik.
The Trigonometric Functions - The transition from geometric tools to functions Nr. 47. Lotte Nørtoft, februar 2016. Specialerapport. Matematik.
Komparativ undersøgelse af deduktiv- og induktiv matematikundervisning Nr. 45. Rasmus Olsen Svensson, marts 2016. Kandidatspeciale. Matematik.
Teaching authentic cutting-edge science to high school students Nr. 46. Leonora Simony, marts 2016. Specialerapport. Biologi.
Basic algebra in the transition from lower secondary school to high school Nr. 44, Caroline Sofie Poulsen, Oktober 2015. Kandidatspeciale. Matematik.
Studie og forskningsforløb om modellering med variabelsammenhænge på matematik C i gymnasiet Nr. 43, Lene Eriksen, Oktober 2015. Kandidatspeciale. Matematik.
Forskningslignende situationer på et førsteårskursus i matematisk analyse Nr. 42, Katrine Frovin Gravesen, Juni 2015. Kandidatspeciale. Matematik.
Number tricks as a didactical tool for teaching elementary algebra Nr. 41, Asger Brix Jensen, Juli 2015. Kandidatspeciale. Matematik.
A praxeological investigation of divergence - Exploring challenges of teaching and learning math-in-physics Nr. 40, Anders Wolfsberg, September 2015. Kandidatspeciale. Matematik.
One-dimensional regression in high school Nr. 39, Jeanette Kjølbæk, Juni 2015. Kandidatspeciale. Matematik.
Flipped Classroom - andet end blot en strukturel ændring af undervisningen? Nr. 37, Marie Lohmann-Jensen, Juni 2014. Kandidatspeciale. Biologi.
Gymnasiealgebra i et historisk perspektiv - Matematiske organisationer i gymnasiealgebra Nr. 36, Mariam Babrakzai Zadran, Marts 2014. Kandidatspeciale. Matematik.
Becoming a Geologist - Identity negotiations among first year geology students Nr. 35, Rie Hjørnegaard Malm, December 2013. Kandidatspeciale. Geologi.
From Master's programme to labour market - A study on physics graduates' experience of the transition to the labour market Nr. 34, Trine Louise Brøndt Nielsen, december 2013. Kandidatspeciale. Fysik.
Et didaktisk design om definition, eksistens og eksakt værdi af bestemt integral Nr. 33, Nicole Koefoed, september 2013. Kandidatspeciale. Matematik.
Smartphones as Scientific Instruments in Inquiry Based Science Teaching Nr. 32, Henrik Egholm Wessel, september 2013. Specialerapport. Fysik.
Når børn forsker i matematik, Processer og betingelser i Math en Jeans Nr. 31, Simone Gravlund Nielsen, august 2013. Specialerapport. Matematik.
Køn, evaluering og The Force Concept Inventory Nr. 30, Sofie Birch Jensen, april 2013. Specialerapport. Fysik.
Kvantekemi i gymnasiet - Tilrettelæggelse, udførelse og evaluering af et undervisningsforløb Nr. 29, Morten Persson, april 2013. Bachelorrapport. Kemi.
Didaktiske situationer for fuldstændiggørelse af kvadratet i andengradsligningen Nr. 28, Niven Adel Atie, januar 2013. Specialerapport. Matematik.
Valideringssituationer i undervisningsforløb om differentialligninger og radioaktivitet Nr. 27, Astrid Krogstrup Camilus, august 2012. Specialerapport. Matematik.
Et studie i læringsopfattelse og -udbytte Nr. 26. Rune Skalborg Hansen, november 2011. Specialerapport. Fysik.
Trigonometriske funktioner i en gymnasial kontekst Nr. 25. Jonathan Barrett, august 2011. Specialerapport. Matematik.
Using touch-tables and inquiry methods to attract and engage visitors Nr. 23. Sarah Elisabeth Klein, Juli 2011. Specialerapport. Biologi.
Designing and implementing an engaging learning experience about the electric sense of sharks for the visitors of Danmarks Akvarium Nr. 22. Therese Røndum Frederiksen, juni 2011. Specialerapport. Biologi.
Tosprogede elever og matematik i gymnasiet Nr. 21. Servet Dönmez, maj 2011. Specialerapport. Matematik.
Virtuelgalathea3.dk i biologiundervisningen i gymnasiet Nr. 20. Mette Beier Jensen, juni 2010. Bachelorprojekt. Biologi.
En analyse af differentialligninger på A-niveau i STX ud fra den antropologiske didaktiske teori Nr. 18. Sofie Stoustrup, marts 2010. Specialerapport. Matematik.
Abstrakt algebra i gymnasiet Nr. 17. Jesper Winther Sørensen, marts 2010. Specialerapport. Matematik.
Logiske strukturer i matematisk analyse på gymnasieniveau Nr. 16. Signe Ougaard, februar 2010. Specialerapport. Matematik.
Hvem er de nye studenter? Baggrund, interesse & uddannelsesstrategi Nr. 15. Philipp Lorenzen, januar 2010. Specialerapport. Biologi, Geografi og Geoinformatik.
Proportionalitet på mellemtrinnet - Design af didaktiske situationer baseret på stofdidaktisk analyse Nr. 14. Hasan Ademovski og Hatice Ademovski, november 2009. Specialerapport. Matematik.
Samspil omkring differentialregningens elementer i gymnasiets matematik og fysik Nr. 13. Flemming Munch Hansen, juli 2009. Matematik.
Design og test af RSC-forløb om vektorfunktioner og bevægelse Nr. 12. Thomas Thrane, august 2009. Specialerapport. Matematik.
En didaktisk undersøgelse af brudte lineære funktioner i rammerne af tysk fritidsmatematik Nr. 11. Nadja Ussingkær, maj 2009. Specialerapport. Matematik.
Didaktik på tværs af matematik og historie Nr. 10. Britta Hansen, maj 2009. Specialerapport. Matematik.
En Covarians-tilgang til Variabelsammenhænge i Gymnasiet - i et semiotisk perspektiv Nr. 6. Niels Nørskov Laursen, juni 2007. Specialerapport. Matematik.
Forskningslignende situationer - En empirisk, didaktisk undersøgelse af et eksperimentelt matematikforløb for danske gymnasieelever Nr. 5. Julian Tosev, juni 2007. Specialerapport. Matematik.
Mathematical reasoning and semiosis - a theoretical analysis of didactical challenges in learning to prove Nr. 4. Ana Hesselbart, august 2007. Specialerapport. Matematik.
Galoisteori i gymnasiet: En didaktisk transposition Nr. 3. Karina Søgaard og Sarah Kyhn Buskbjerg, juni 2007, specialerapport. Matematik.