Gymnasieforskning og -udvikling

Institut for Naturfagenes Didaktik huser en stor gruppe af forskere, der gennem mange år har deltaget i forsknings- og udviklingsarbejder i de gymnasiale uddannelser. Vi har forskningsbaseret viden om en vifte af temaer, der er aktuelle for de gymnasiale uddannelser.

Alle med interesse i forskning og udvikling inden for de gymnasiale uddannelser er velkomne til at kontakte os med henblik på projektsamarbejde eller bare for at høre mere om IND's arbejde.

 

Følgende tematiserede oversigt indeholder nøgleord for gymnasierettede projekter, hvor ansatte på IND har været centrale deltagere.

  • Digital dannelse, almen dannelse
  • Elevforudsætninger, gymnasiefremmede, overgangsudfordringer i uddannelsessystemet
  • Faglig udvikling, feedback og evaluering
  • It, læringsressourcer, undervisningsmiljøer og innovation
  • Kompetenceudvikling af lærere, matematik og naturvidenskabelige fag
  • Matematikdidaktik, matematikhistorie
  • Naturfagsdidaktik, undersøgelsesbaseret undervisning, anvendelsesorientering og naturfaglige kulturer
  • Videnskabsteori
  • Talentudvikling

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oversigt over nuværende og tidligere projekter ved IND om gymnasiale uddannelser:

Viser 13 til 24 af 72 dokumenter.